Northbrother

 Idag red jag runt i Skördebygden med Northsister och red förbi Dorith på paddockön, jag pratade lite med henne och det visade sig att hon hade fått in en ny häst, jag var tvungen att kolla in den stora fyraåringen hon hade fått hem till försäljning. Det såg ut som en kopia av Northsister, utan hovskägg, med rak man, fast han var grå, han var grå med päls som sammet och med samma snälla ögon som Northsister innehar. Dorith kom fram till mig där jag stod utanför paddocken med Northsister bredvid mig "Visst är han fin? Han är en friesisk sporthäst och heter Northbrother" Jag nickade och bad att få se hans stamtavla, jag började redan ana något. Dorith försvann och kom tillbaka med papperet och självklart det stor Northsister efter u: "Det kan inte vara sant" fick jag fram. Det visade sig att Dorit hade köpt Northbrother från samma ställe som Northsister kom ifrån och att hon som treåring hade blivit betäckt av ett engelskt fullbod. Jag kände att jag var tvungen att ha mitt favoritstos avkomma så jag sa till Dorith, utan att tänka igenom saken "Jag köper honom" Fortfarande helt förvånad. Affären gick igenom och nu står Northbrother i mitt stall. Han är en jättetrevlig hingst som ibland har sina egna åsikter och likt sin mor, gärna visar upp sig och visar sig stor och vacker! En väldigt grön häst i ridningen, men kan bära upp sigsjälv fint trots hans ringa ålder.
 
 
 

Namn: Northbrother
Kön: Hingst
Ålder: 4 år
Ras: Frisisk sporthäst
Mkh: 175 cm
Lovisa Westforest
2015-03-02 @ 17:18:21
URL: http://starstablewestforest.blogg.se

Åh, så himla häftig han är! Rolig att han var efter Northsister också :D

Svar: Heheh ja :3
Allison Goldknight




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ssogoldknight.blogg.se

En blogg om onlinespelet Star Stable

RSS 2.0